Zbogom astronauti

(zbogom astronauti
neće mi pad u večnost teško pasti
večeras celoj kafani svemir na moj račun
kuća časti)

1

sve su pesme lepše kada voliš
ne toliko kad te drugi voli

pre pesme
otvorio si nam oči
sada nam dušu odmori

pre jutra. ptice
razbojnici poezije
sada nove pesme traže

oči razgori dušu preboli
pre sunca. sanjam
svet stvarniji

oprostili smo se zvezdama
pre zore. pevam
o uspavanci poezije

u sto voda opran
pre sebe. plime
i oseke u mojoj kafi

ti čuvaj svoje ime i ćuti
jer srčanijim poljima
hladno je ljubavi

a san je moj livada
dobro smo se ubili
a ovo još samo jedan
od gradova

što upadnu vetrom u oko
i zaklone odavde do pogleda
a nebima daleko leži dom

u mom snu o snu o snu tom

2

svako ima svoju zaveru
iskreno, među nama zvezdama i pticama

i oni koje sanja sunce
i oni koje sanja bilje
deo su ove zore

(šaputalo se svu noć
niz međuprostore svemira
raspravljalo se,
o našem načinu gorenja)

mislio sam, taj lov
na crne rupe zore
žrtva je suncu u meni

a trebalo je samo
otić dalje od te lepote
na granice polja u nama
i baciti se u tu prazninu

kažu mi da opet pričam na aramejskom
šapućem unazad tvoje ime
molim se potocima, volim se pesmom
da procvetam u sebe, tebe radi

a ti me pogledaš na starokineskom
polako i kažeš: smiri se dragi
sve će to da prođe

3

na nekim mestima je
trebalo biti u neko vreme

trebalo je pisati na granicama
pisati o nečemu
a ne znati šta je to

ima tu ničega
al bitno da ideš
(stari narodni običaj)

probljesnuti zazvežđen
između oltara i kvazara
dok nas smrt ne nastavi

kao u basni i hercegovini

a onda ćemo već veseli
zajedno nogu pred nogu
na kapijama raja puštati zmajeve

i čekati svetog đorđa

Ostavite odgovor

